Minden november utolsó péntekén tartják azt az eseményt, amit mi Black Fridaynek hívunk. Hiába ellenszenves ez sok ember számára a fenntarthatósági szemlélete miatt, mégis sokan elcsábulnak a reklámok, akciók és ajánlatok láttán.
A BlackFriday mellett Magyarországon 2004 óta hivatalosan a „Ne vásárolj semmit!” nap is egyre felfutóban van. Azt hirdeti, hogy ha tehetjük, akkor ezen a napon ne fussunk bele a marketingesek csapdájába és kezdjük el az akciókat nézegetni, bebeszélni magunk számára, hogy szükségünk van mindazokra a termékekre, ami nem is feltétlenül kell számunkra.
Legtöbb esetben pedig már nem is személyesen, hanem online akciókkal várják az üzletek leendő vásárlóikat. Ez pedig a csábítás mellett még segíthet is nekünk abban, hogy ne hirtelen felindulásból vásároljunk, hanem átgondoljuk, hogy valóban szükségünk van-e az adott termékre, melyet a marketing pszichológiája a fejünkbe vés.
Ha a fentik érdésekre Igen a válaszunk, akkor sem érdemes kapkodni, hanem pár napot várni, hiszen az akció megmarad, de lehetséges, hogy az azonnali vásárlási kedvünk eltűnésével más fényben látjuk majd a termékek hasznát és szükségességét.
Ilyen az egyik nagy túrafelszereléseket forgalmazó magyar boltja is, a Mountex, aki a #szabadbanszabadon kezdeményezésével szeretné felhívni afigyelmet a globális túlfogyasztásra és annak környezeti hatásaira.
A mozgalomról itt olvashattok hosszabban.
Csak nyisd meg és fedezd fel a közeli sportolási lehetőségeket, menj el egy parkba, vagy pattanj fel egy közeli bringára.